Боронявський ЗДО
Хустський р-н, с. Боронява

Правила спілкування в колективі

Взаємодія з колегами

(з досвіду роботи директора Боронявського ЗДО)

Як працювати в колективі однодумців, які допомагають, цінують і підтримують одне одного? А ми вам розкажемо! Пропонуємо шість правил, як сформувати позитивний імідж серед колег і налагодити довірливі взаємини в колективі

За двадцять шість років роботи керівником в дитячому садку я сформувала свої правила взаємин у колективі. Вони ґрунтуються на спостереженнях за роботою та поведінкою колег, професійному та життєвому досвіді, знаннях основ психології. Цих правил я намагаюся дотримуватися і в методичній, і в адміністративній роботі, і під час повсякденної взаємодії. Вони допомогли мені побудувати довірливі взаємини в колективі, підвищити свій авторитет, продемонструвати професіоналізм, а ще — уникати конфліктів.

Допоможіть, а потім контролюйте

Перш ніж контролюватимете діяльність колег і оцінюватимете їхні результати, надайте потрібну фахову інформацію. Для цього регулярно організовуйте консультації, інструктажі, практикуми. Навіть повсякденна бесіда — нагода нагадати колегам вимоги законодавчих актів, поінформувати про актуальні зміни в роботі установи, обговорити  проблеми сьогодення.

Щоб допомогти колегам засвоїти інформацію, підготуйте роздаткові матеріали для заходів, наприклад тематичні пам’ятки. Обирайте теми, які ви опрацьовуєте протягом року, і за потреби продумуйте нові. Порадьте колегам зберігати всі пам’ятки в окремій папці, в ділових щоденниках й періодично переглядати їх, щоб перевірити себе. Ознайомте працівників з тими чи іншими нововведеннями. За кілька днів перевірте, чи дотримуються колеги цих правил.

Висувайте однакові вимоги до всіх

Цінуйте роботу колег й ураховуйте їхні індивідуальні особливості. Є люди відповідальні та сумлінні, а є незібрані й забудькуваті. Проте такі особливості характеру не роблять когось кращим чи гіршим фахівцем. Знайдіть підхід до кожного.

За час роботи помітила, що помічнику вихователя Марії Юріївні достатньо лише нагадати про зміни в графіку прогулянок дітей у період карантину, а з Марією Михайлівною потрібно кілька разів обговорити проблемне питання. Використовую ці знання, аби ефективніше взаємодіяти з колегами. Приділяйте початківцям або новачкам більше уваги — частіше допомагайте їм. Утім, висувайте до всіх колег, попри їхній досвід, однакові вимоги — сумлінно та своєчасно виконувати посадові обов’язки та суворо дотримуватися вимог нормативно-правових актів.

Коли взаємодієте з працівниками харчоблоку, поєднуйте контроль із регулярним інформуванням. Вчасно повідомляйте про зміни в меню-розкладі, кількість дітей, які харчуються, карантин у групі тощо. Підкажіть коллегам на групах, як цікаво подати страви, щоб дошкільники залюбки їх їли. Адже смачно й корисно нагодувати дітей — наше спільне завдання.

Використовуйте самоконтроль і взаємоконтроль

Коли контролюєте й оцінюєте діяльність колег, не обмежуйтеся лише особистим контролем. Упровадьте самоконтроль і взаємоконтроль. У такий спосіб ви посилите відповідальність кожного працівника та згуртуєте колектив.

Делегуйте контроль лише за тими видами діяльності, які не потребують вашої безпосередньої участі. Нехай колеги самостійно стежать, щоб усі дотримувалися санітарно-гігієнічних норм, заповнювали потрібну документацію, а не чекали, поки схвалять їхню роботу. Спочатку запропонуйте попрацювати в такому режимі досвідченим і відповідальним працівникам.Для взаємоконтролю об’єднайте в пари досвідчених працівників і початківців. Перші будуть наставниками й ділитимуться досвідом, як розв’язували професійні ситуації, другі — його перейматимуть.

Дотримуйтеся правил професійного етикету

Стежте за субординацією, не будьте фамільярними. Так, у кожному колективі сформувалися свої традиції спілкування, але дотримуватися ієрархії — це ознака професіоналізму. Не створюйте собі перепон у взаємодії з колегами.

Якщо вам потрібно зробити зауваження колезі, запропонуйте їй поговорити віч-на-віч, а не обговорюйте за присутності інших. Так ви сформуєте довірливі взаємини в колективі й не спонукатимете працівників приховувати помилки чи уникати незручних ситуацій.

Будьте ввічливими з усіма. Спілкуйтеся з колегами в діловому стилі, хоч якими б близькими були ваші взаємини в неробочий час. Не підвищуйте на них голос.Якщо попереджаєте про порушення вимог, говоріть строго, але залишайтеся спокійними та врівноваженими.Будьте охайними. Лад у закріпленому приміщенні також впливає на ваш імідж.

Будьте стриманими й тактовними

У складних професійних ситуаціях опановуйте емоції й мисліть раціонально, аби не спричинити конфлікту. Якщо він виник, намагайтеся зрозуміти істинні мотиви опонента, знайти компроміс у поглядах, а відтак — вигідне для всіх рішення.Учіться слухати й чути колег. Якщо хтось із них чогось не розуміє чи перепитує, не лінуйтеся пояснити або повторити ще раз. Пам’ятайте, що люди втомлюються, забувають, у інших буває професійне вигорання.

Нагадуйте колегам, щоб відпочивали, повноцінно харчувалися, більше гуляли на свіжому повітрі й уникали стресів. За потреби порадьте, до якого фахівця звернутися.Сформувати сприятливий психологічний клімат у колективі допоможе емпатія. Розвивайте її в собі й спонукайте до цього колег.

Організовуйте неформальні зустрічі

Заохочуйте колег, щиро підтримуйте й дякуйте за роботу. Щоб такі «подяки» не стали формальними, запропонуйте  влаштовувати дружні зустрічі за кавою-чаєм (утім, спершу дочекайтеся, поки завершиться карантин).У кожному дитячому садку склалися свої традиції відзначати свята, ювілейні дати та інші важливі події. Однак зустрічі-подяки зробіть несхожими на інші. Запропонуйте колегам поділитися здобутками й відкриттями, а відтак подякувати одне одному за спільну роботу.

Підготуйте цікаву статистику про роботу колег. Наприклад: кухар Марія Василівна зварила 2950 л компоту, а помічник вихователя Ганна Степанівна перемила 2480 тарілок. Вручіть колегам подяки «За найсмачнішу кашу», «За найвеселішу зарядку» тощо.

Підтримуйте приязні взаємини з колегами, вони — запорука ефективної діяльності як вашої, так і колективу. А той колектив, у якому панують повага, довіра, щирість, мотивує працювати й не боятися помилитися.

Логін: *

Пароль: *