Боронявський ЗДО
Хустський р-н, с. Боронява

Консультації для батьків

Як здійснюється наступність з фізичного виховання в дитячому садку і сім’ї.

 Дуже часто родинне виховання й виховання у дошкільних закладах існують як дві окремі ланки: вдома інколи дитина дістає одні настанови, зразки поведінки, у дитячому садку - інші. Батьки хочуть бачити своїх дітей здоровими. Однак не всі розуміють і знають, як це зробити. Переконані, що тільки єдність вимог здорового способу життя в родині і в дитячому садку сприятиме формуванню у дитини свідомого ставлення до свого здоров'я.

Валеологічний порадник для батьків:

1. Будьте добрим і гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до свого здоров'я.

 2. Ведіть здоровий спосіб життя.

 3. Займайтеся фізичною культурою, виконуйте вранці гімнастику.

 4. Загартовуйтеся разом із дитиною.

 5. Більше бувайте на свіжому повітрі.

 6. Не паліть і не розпивайте спиртні напої у присутності дітей. Пам'ятай :«І Вони повторюють ваші дії в дитячому садку.

 7. Дотримуйтеся режиму харчування. Зумійте переконати сина чи доньку споживати всі страви, навіть ті, які вони не люблять, але які є для них необхідними й корисними.

 8. Дотримуйтеся завжди правил гігієни і привчайте до цього дитину.

 9. Наповніть свою душу і серце любов'ю до всіх і до всього. Передай те це дітям. Більше усміхайтеся. Це запорука здорової сім'ї, особистого здоров'я вашого і ваших дітей.

Приклад батьків – кращий метод переконання дітей у користі фізичної культури. Якщо дорослі (батько, мати, старші брати та сестри, дідусь)  виконують ранкову гімнастику, показуючи дитині, як правильно робити загально розвиваючі вправи, здійснюючи при цьому загартовуючі процедури, то це краще будь-яких балачок про значення її для зміцнення здоров'я.Дитина переконується в її користі, тому що бачить, що гімнастикою займаються рідні їй люди, яких вона любить.

 Фізичні лінощі дорослих, просиджування годинами біля телевізора, звичка до побутового комфорту, міського транспорту, боязкість простуд - все це, як вірус, передається дітям. А потім батьки запитують, чому син або донька такі мляві, бліді, непристосовані до фізичних вправ та навантажень, чому в них часто болить голова, погана постава та ін. Аналіз причин, які призвели до такого стану, свідчить, що діти не завжди бачать у своїх батьках зразок, гідний для наслідування культури фізичної. Серйозний підхід до організації фізичного виховання дитини в сім'ї дозволяє сформувати у неї звичку та потребу до систематичних занять фізичними вправами. Відсутність цієї потреби у людини слід розглядати як значний недолік у її вихованні.

Фізичні вправи в сім'ї з дітьми 2-6 роківпроводяться у певній системі. Вранці, після підйому, дитина виконує ранкову гімнастику. Вона складається з 4-8 загальнорозвиваючих вправ, які повторюються 6-12 разів (стрибки 12-24 рази) залежно від віку дітей.

 У теплий період року (весною та влітку) ранкову гімнастику корисно проводити на свіжому повітрі (спортивний майданчик біля будинку або на дворі). Це дає можливість загартовувати організм дитини свіжим повітрям та урізноманітнювати комплекс загальнорозвиваючих вправ бігом та іграми. Під час несприятливої та холодної погоди (восени та взимку) гімнастику проводять у добре провітреній кімнаті. Бажано, щоб температура повітря не перевищувала +17...+16 °С (у дітей 2-4 років) та +5...+14 °С (у дітей 5-6 років). З метою підвищення оздоровчого ефекту гімнастики її поєднують з повітряною ванною. Тому діти виконують вправи в трусиках та босоніж.

 Для тих дітей, які відвідують дитячий садок, ранкова гімнастика обов'язкова у вихідні дні. Також необхідно з метою покращання загального фізичного розвитку та попередження порушень постави виконувати цей комплекс відразу ж після денного сну.

 Під час прогулянок на свіжому повітрі у першу та другу половини дня дитину вправляють у виконанні основних рухів: ходьба по колоді, яку покладено на землю, або лаві; стрибки в довжину з місця, зістрибування з пеньків; метання м'ячів (шишок, каштанів) у ціль (дерево) та на дальність; біг зі зміною швидкості та ін.

 Однією з форм активного відпочинку дітей та зміцнення їх здоров'я є участь разом з батьками у пішохідних та лижних прогулянках. Такі походи виховують у дітей почуття відповідальності та взаємодопомоги, виробляють витримку, наполегливість, витривалість. Вони також дають можливість ознайомити дітей з красою рідної природи.

 З дітьми 3-4 років прогулянки плануються з таким розрахунком, щоб перехід в один кінець складав 20-30 хв, для дітей 5-6 років - 35-45 хв. При регулярній участі старших дошкільнят у пішохідних переходах вони можуть долати шлях до 7-8 км.

 Прогулянки на лижах доступні дітям з 5 років, якщо вони оволоділи перемінним двокроковим ходом. Добре треновані діти під час походу на лижах з батьками можуть долати відстань до 6-8 км.

 Значний інтерес у дітей викликають вправи спортивного характеру. Взимку - катання на санчатах, ковзанах, лижах. Влітку -плавання, катання на велосипеді, гра у бадмінтон та ін. Стимулюючи рухову діяльність дошкільнят та плануючи прогулянки з цікавими вправами та іграми, можна підвищити їх оздоровчу цінність та ефективність впливу на фізичний розвиток дітей.

 При відповідному навчанні діти швидко оволодівають основами техніки вищеназваних рухів. Батьки повинні підтримувати інтерес та потяг дітей до занять спортом, допомогти їм у перспективі вибрати спортивну спеціалізацію (записати дитину в спортивну секцію). За образним висловом А. С. Макаренка, батьки повинні «обладнати для дітей спортивний шлях».

 Батькам необхідно пам'ятати, що діти, які систематично займаються фізкультурою, стають не тільки більш здоровими, міцними та загартованими, а й самостійними, рішучими, сміливими, більш наполегливими для досягнення поставленої мети, вони легше входять у дитячий колектив і швидше засвоюють трудові навички.

 Отже, фізичний розвиток дитини, її здоров'я залежать у першу чергу від батьків, їхнього способу життя.​

Поради батькам від фізінструктора:​

·Щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику,виходьте на прогулянки;
·Разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки 

та туристичні походи;
·Залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг,стрибки, вправи з м'ячем, лазіння, повзання...
·Грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;
·Беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;
·Катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.

Що потрібно врахувати батькам обираючи вид спорту для своєї дитини?

Незважаючи на важливість і потрібність спорту в житті дитини , тут є і свої ризики.

Крім цього, враховуйте і особисті побажання дитини. Навіть якщо ви мрієте бачити своє чадо зіркою хокею або фігурного катання, а сама дитина зацікавлений тільки в тенісі, не потрібно змушувати його, інакше ніяких особливих успіхів ви не побачите. Дитина повинна займатися тим, що приносить йому задоволення.

Як і в будь-якому іншому занятті, у дитини повинна бути мета. Однак, навряд чи має сенс готувати дитину до якихось великих звершень, якщо вас цікавить виключно всебічний розвиток, і ви не бачите особливих здібностей вашого чада до спорту. Достатнім результатом буде високий імунітет, гнучкість, витривалість і дисциплінованість, які виробляються при регулярних заняттях будь-яким видом спорту.

ЯК ПРОВЕСТИ ГІМНАСТИКУ ВДОМА

«Фізичні вправи можуть замінити багато ліків,

але жодні ліки в світі не може замінити фізичні вправи» 

                                                                                                        М.Мюссе

Головним завданням сім'ї була і буде турбота про дітей, їх благополуччя, щастя і особливо здоров'я . Саме в дитинстві закладається фундамент психічного здоров'я.

Чи достатньо міцним буде цей фундамент залежить від вас, батьки, від того, як ви будете виховувати дітей, які корисні звички вони придбають . Ключем до успіху в зміцненні здоров'я дітей є фізичне виховання.

Важливо прищеплювати дітям дошкільного віку смак до регулярних занять фізичною культурою , потреба в таких заняттях . Рух - це шлях не тільки до здоров'я , але і до розвитку інтелекту. Правильно організоване фізичне виховання сприяє розвитку у дітей логічного мислення , пам'яті , ініціативи , самостійності . Діти стають більш уважними , спостережливими і дисциплінованими . У них зміцнюється воля і виробляється характер. Фізичне виховання дитини - не проста справа. Для того щоб домогтися успіху , батькам треба багато знати і вміти.

Щоб свідомо займатися з дитиною фізкультурою , тобто щоб вміти виробити найбільш відповідні для нього вправи , посильну навантаження , правильно судити про його розвиток , необхідно знати всі особливості дитячого організму в дошкільному періоді і ті зміни , які відбуваються в ньому в міру того , як він дорослішає. Необхідно мати на увазі ще одну важливу обставину . Сучасне життя перенасичена нервовими перевантаженнями . Фізичні вправи - противагу , який допоможе вашим дітям протистояти стресовим ситуаціям .

Чим міцнішим здоров'ям ми озброїмо наших дітей , тим краще вони пристосуються до сучасного життя .

Одним з найважливіших засобів фізичного виховання є гімнастика , різні фізичні та гімнастичні вправи (біг , стрибки , повзання і т. д. , рухливі спортивні ігри , різні форми ручної праці.

 ЕЛІКСИР БАДЬОРОСТІ.

Ранкову гімнастику не даремно називають еліксиром бадьорості Сенс оздоровчої ранкової гімнастики в тому , що вона не тільки розвиває точність рухів , зміцнює опорно - руховий апарат , але і усуває млявість після сну , скутість рухів , підвищує настрій , підсилює кровообіг , підвищує опірність організму до захворювань.

ЯК ПРОВЕСТИ ГІМНАСТИКУ ВДОМА:

• Ранкова гімнастика проводиться в провітреному приміщенні, в полегшеному одязі;

• Зарядку починають ходьбою і легким бігом , закінчують ходьбою і дихальними вправами.

• Вправи виконуються з предметами і без них ;

• Підбирати вправи потрібно так , щоб вони виконувалися з різних вихідних положень (стоячи , сидячи , лежачи) і щоб чергувалася навантаження на різні групи м'язів ( плечового пояса , тулуба , ніг).

Дихальна гімнастика для діток потрібна для кращого розвитку легенів. Ці вправи дитина повинна виконувати вранці та серед дня. В літній час заняття краще проводити на повітрі. Їх також використовують після ранкової гімнастики та після гімнастики пробудження, для встановлення дихання.

Трубач

Сидячи, кисті рук затиснути в трубочку, підняти догори. Повільно видихаючи, голосно промовляти „п-ф-ф-ф”. Повторити 4-5 разів.

Півень

Стати прямо, ноги нарізно, руки опустити. Підняти руки в сторони, а потім плескати ними по стегнах. Видихаючи, промовляти „Ку-ку-рі-ку”. Повторити 5-6 разів.

Летить м’яч

Стоячи, руки з м’ячем підняті вгору. Кинути м’яч від грудей вперед. Промовляти видихаючи „у-х-х-х-х”. Повторити 5-6 разів.

Гуси летять

Повільна ходьба упродовж 1-2 хвилин. Піднімати руки в сторони – вдих, руки вниз – видих, промовляти „г-у-у-у-у”.​

 Поради батькам:

 –   щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;

–   разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;

–   залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м’ячем, лазіння, повзання…

–   грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;

–   беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;

–   катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.

Логін: *

Пароль: *